۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۱۵

دانایی به مهر خبر داد:

راه یابی دو اثر پویا نمایی استان سمنان به بخش مسابقه جشنواره تسنیم

راه یابی دو اثر پویا نمایی استان سمنان به بخش مسابقه جشنواره تسنیم

سمنان – خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری استان سمنان از راه یابی فيلم های پويا نمايي "طراران" و "روزی حلال" از تولیدات این نهاد به بخش مسابقه دومين جشنواره ملي فیلم کوتاه قرآنی تسنيم آيات خبر داد.

سید عباس دانایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فيلم پويانمايي "روزی حلال" از تولیدات حوزه هنری استان سمنان و فيلم پويانمايي "طراران" تولید مشترک این نهاد و صدا و سیمای مرکز سمنان موفق به راهیابی در  بخش مسابقه دومين جشنواره ملي فیلم کوتاه قرآنی تسنيم آيات شد.

وی تصریح کرد: فيلم پويا نمايي "روزی حلال" به کارگردانی امیر طوسی و به مدت 16 دقیقه، داستان زندگی پیرمرد کفش دوزی است که هدیه هزار سکه طلای حاکم وقت را نمی پذیرد و به دنبال کسب روزی حلال و ... است.

رئیس حوزه هنری استان سمنان خاطرنشان کرد: موضوع فيلم پويا نمايي "طراران" نیز درباره قضاوت هاي حضرت علي(ع) است که به مدت 16 دقیقه توسط محمد جواد بابايي كارگرداني شده است.

دانایی با اشاره به موضوعات دومين جشنواره ملي فیلم کوتاه قرآنی تسنيم آيات بیان داشت: سبک زندگی قرآنی، آموزه‌های اخلاقی مبتنی بر قرآن و عترت، قصص قرآن، انسان از منظر قرآن، قرآن کتاب بیداری، ایثار و شهادت در قرآن و معارف اهل بیت، سیمای پیامبر اسلام (ص) در قرآن، نیکی به پدر و مادر و صله رحم، نماز و واجبات الهی، آثار و برکات نیکی در زندگی مردم، کسب روزی حلال و معاملات اسلامی از دیدگاه قرآن و عترت، انفاق در قرآن، جهاد از دیدگاه قرآن و پوشش و عفاف از منظر قرآن و عترت، از جمله این موضوعات است.

وی تشویق جامعه هنری کشور و ترغیب فیلمسازان برای پرداختن به موضوعات مرتبط با قرآن کریم، استفاده از ظرفیت هنر فیلمسازی برای ثبت و انتقال نقش قرآن در جوامع اسلامی، ایجاد زمینه مناسب برای رقابت سازنده در جهت ارتقای سطح کیفی و کمی هنر فیلمسازی با محوریت قرآن و عترت، فراهم آوردن بستری مناسب برای بروز و شکوفایی استعدادهای جوان در عرصه دینی، قرآن و معارف اهل بیت(ع) و مقابله با ترفندهای دشمنان اسلام و قرآن با ارائه‌ تولیدات سینمایی با مضامین قرآن و عترت از اهداف این جشنواره است.

دومين جشنواره ملي فیلم کوتاه قرآنی تسنيم آيات از 22 تا 24 مرداد ماه سال جاری توسط انجمن سينماي جوانان ايران و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خراسان رضوي در مشهد مقدس برگزار مي شود.

کد خبر 2100669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha